Dva z pěti největších evropských trhů zaznamenaly v červnu nárůst prodeje o více než deset procent. V Itálii počet registrací nových aut stoupl o 11,9 procenta a ve Španělsku o 11,2 procenta. V Německu, které je největším evropským automobilovým trhem, prodej stoupl o 8,3 procenta, ve Francii pak o 0,8 procenta.
V Británii, která je za Německem druhým největším trhem v unii, však prodej v červnu o 0,8 procenta klesl. Přispěl k tomu hlavně 20procentní propad prodeje automobilky Volkswagen a nejistý ekonomický výhled.
Za pololetí rostl prodej na všech trzích EU, vyjma Nizozemska, kde se prodej o 3,6 procenta snížil.
Červnový růst prodeje táhly hlavně automobilky Renault a Fiat Chrysler Automobiles (FCA). Prodej Renaultu stoupl o 21,2 procenta a FCA o 13,9 procenta. Vysoký růst zaznamenaly také němečtí výrobci luxusních aut Mercedes a BMW a automobilky Kia, Hyundai a Mazda.
Největší evropská automobilka Volkswagen se od loňského září, kdy odhalila emisní skandál, potýká s největší krizí ve své historii. Prodej její hlavní značky se v červnu snížil o 0,3 procenta a nižší byl i prodej značek Seat a Porsche. Prodej celé skupiny však vzrostl o 1,5 procenta, mimo jiné i díky české značce Škoda, jejíž červnový prodej vzrostl o 9,2 procenta.
Na počátku června ACEA zvýšila výhled prodeje v EU na celý letošní rok na 14 milionů vozů. To je o pět procent víc než v loňském roce. V lednu ACEA očekávala zvýšení prodeje o dvě procenta.