\"Za zvýšením prodeje stojí keramický i nekeramický sortiment, kam patří např. vodovodní baterie, nábytek, sprchové kouty či koupelnové doplňky,\" uvedl generální ředitel Ladislav Dvořák.
Letos má Laufen v plánu dosáhnout tržeb přes 2,8 miliardy korun. Podle Dvořáka je v Evropě situace ve stavebnictví obecně lehce horší, než byla loni. \"V Česku je velká síla poptávky od instalatérů. Na některých exportních trzích nás drží velké hotelové komplexy nebo firmy, které dodávají kompletní prefabrikovaný blok koupelen do hotelů, a my jim dodáváme některé části těch koupelen,\" dodal ředitel.
Firma vykázala loni ztrátu 70 milionů korun, provozní zisk zůstal kladný ve výši 80 milionů korun. Hlavními důvody jsou navýšení počtu zaměstnanců, investice do nových výrobních linek v posledních dvou letech a startovací náklady do nové pobočky v USA.
Laufen CZ exportuje 78 procent produkce. Dlouhodobě nejsilnějšími trhy jsou Německo a Rusko. V poslední době je keramika s označením Made in Czech Republic populární také na italském trhu. Za nárůstem vývozu o 23 procent stojí nové trhy kam firma vyváží - např. Spojené státy a Kanada.
V Bechyni společnost dokončuje výstavbu moderní komorové pece. \"Ve Znojmě jsme v květnu nainstalovali nová licí zařízení, která rozšíří výrobu až o 576 kusů umyvadel denně. Tato investice si vyžádala 62,1 milionů korun,\" dodal Dvořák. Firma také vytvořila 30 nových pracovních míst.
V Bechyni a Znojmě Laufen dohromady za rok vyrobí přes jeden milion toalet. Ty tvoří nejprodávanější položku v portfoliu nabízených výrobků. Společnost vyrobí ročně také stovky tisíc urinálů (pisoárů). \"Jsme pivní země a pivaři náš produkt potřebují. Jeden tvar urinálu se dokonce vyrábí v téměř nezměněné podobě již sto let,\" řekl Dvořák.
Tomáš Medek mal