Ministerstvo již má hotovou analýzu možných řešení situace na 109 přejezdech na hlavních koridorech, kde vlaky jezdí rychlostí až 160 kilometrů za hodinu. Studie zkoumala různé varianty zvýšení bezpečnosti na přejezdech - například zrušení přejezdu, zachování přejezdu s vyloučením nákladních aut či mimoúrovňové křížení, tedy stavbu mostů a podjezdů. Ministerstvo na základě studie zahájilo přípravu 24 prioritních staveb, řekl deníku Zdeněk Neusar z tiskového oddělení úřadu.
Celkové náklady se odhadují na 1,872 miliardy korun. Nejdražší bude podle MfD stavba mostu místo přejezdu v Pardubicích za 280 milionů. Mimoúrovňové křížení by mělo podle Neusara nahradit také zmiňovaný přejezd ve Studénce. Ministerstvo dopravy tam již dříve přislíbilo vybudování podjezdu pod současným přejezdem, pokud se městu podaří vytvořit objížďku, která by z daného místa odvedla nákladní dopravu. Stavby ale ještě musí schválit centrální komise ministerstva, píše deník.