RegioJet, který na vlastní komerční riziko provozuje vlaky mezi Bratislavou a Košicemi, tvrdil, že vlaky IC ZSSK nikdy nebyly v zisku a že ZSSK v reakci na vstup českého dopravce na trať v roce 2014 snížila ceny s cílem zničit konkurenta. ZSSK loni nejprve část IC spojů na trase mezi zmiňovanými dvěma největšími městy v zemi zrušila a letos v lednu provoz vlaků této kategorie zcela zastavila s odůvodněním, že jsou ztrátové. ZSSK na ně od státu nepobírala dotaci.
\"Z vývoje průměrných cen jízdného v IC vlacích společnosti ZSSK (před vstupem i po vstupu společnosti RegioJet na trh), jakož ani z vyhodnocení celkového chování společnosti ZSSK po vstupu RegioJetu na trh nevyplynulo, že by chování společnosti ZSSK naplňovalo znaky predátorského jednání,\" uvedl PMÚ. Dodal, že ZSSK po vstupu konkurenta na trh průměrné ceny jízdného zásadně nezměnila a že státní dopravce průběžně ztrácel pozici na trhu ve prospěch konkurence.
Současná koaliční vláda premiéra Roberta Fica ve svém programovém prohlášení slíbila přehodnotit zrušení IC vlaků. Ministerstvo dopravy si již objednalo vypracování příslušné analýzy.
ZSSK na hlavní trati mezi Bratislavou a Košicemi provozuje státem dotované rychlíky, kterým jízda na 445 kilometrů dlouhé trase trvá o asi hodinu déle než někdejším IC vlakům či spojům RegioJetu.