Smlouvu s novým provozovatelem pak chce ministerstvo podle aktuálního harmonogramu uzavřít v srpnu 2018. Vítěz tendru pak má mýtný systém provozovat od roku 2020 do roku 2029.
Případný přechod na novou technologii ale komplikuje fakt, že podle dodatku ke smlouvě z roku 2007 může Kapsch stavět mikrovlnné mýtné brány na nových zpoplatněných úsecích, které dostanou stavební povolení nejpozději v roce 2017. Ministerstvo dopravy proto zahájilo jednání s Kapschem s cílem tato ustanovení zrušit, chce rovněž smluvně ošetřit i problematiku předání veškerých informací novému provozovateli ze strany Kapsche v případě, že by se i po roce 2019 pokračovalo se stávající mikrovlnnou technologií. Ministr dopravy Dan Ťok očekává, že Kapsch bude v souvislosti s přijetím nových podmínek požadovat náhradu ve výši desítek milionů korun. Řekl to nedávno deníku E15.cz.
Nynější kontrakt s Kapschem vyprší na konci letošního roku a ministerstvo dopravy nestihlo najít pokračovatele provozu v řádném výběrovém řízení. Prostřednictvím mýtných bran se mýtné v Česku vybírá od roku 2007 na více než 1400 kilometrech dálnic, rychlostních silnic a vybraných částech silnic první třídy. Za devět let provozu se na mýtném vybralo téměř 70 miliard Kč, přičemž za rok 2015 to bylo 9,7 miliardy Kč.