Automobilka Hyundai se potýká s ostrou konkurencí a s poklesem poptávky po některých klíčových modelech na domácím trhu a ve Spojených státech. Její zisky v Číně navíc zasáhly slevy, které měly za úkol přilákat kupce.
Čistý zisk automobilky nepatrně zaostal za očekáváním analytiků, kteří jej podle průzkumu agentury Reuters odhadovali v průměru na 1,67 bilionu wonů. Celkové tržby společnosti stouply o osm procent na 24,68 bilionu wonu. Provozní zisk se zvýšil o necelé procento na 1,76 bilionu wonů.
Automobilka dnes uvedla, že hodlá posílit nabídku sportovně-užitkových vozů. Poptávka po těchto automobilech totiž roste v důsledku nízkých cen ropy. Hyundai přitom dříve sázela spíše na sedany, na jejichž prodeji je nyní více závislá než konkurence, napsala agentura Reuters.
Hyundai je největší automobilkou v Jižní Koreji a spolu se sesterskou společností Kia tvoří pátého největšího výrobce aut na světě.
Hyundai v listopadu 2008 oficiálně zahájil sériovou výrobu osobních aut v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. Kia spustila v prosinci 2007 sériovou výrobu osobních vozů u Žiliny na Slovensku.
pmh šeb