\"Ve všech třech středoevropských zemích, kde KMV vlastní a provozuje výrobní závody, tedy v České republice, Rakousku a Maďarsku, rostou prodeje balených vod. Za celý loňský rok vzrostl český trh o 5,7 procenta, rakouský o 5,3 procenta a maďarský dokonce o 6,2 procenta,\" uvedl Pasquale. Údaje pocházejí z výzkumu agentury na výzkum trhu Canadean.
Na českém trhu podpořily pololetní růst KMV produktové novinky, například inovovaná řada ochucených vod Mattoni, nové příchutě sirupů od Dobré Vody nebo nové příchutě minerální vody i limonád od Poděbradky.
Společnost KMV pokračuje i v rozvoji svých zahraničních akvizic, zejména v Maďarsku, kde před rokem odkoupila dvě nejvýznamnější tamní nápojářské firmy (Kékkúti Ásványvíz a Szentkirályi Ásványvíz). Akvizicí vznikl největší výrobce balených minerálních a pramenitých vod ve střední Evropě. Provozní zisk obou firem vrostl v první polovině roku 2016 o 80 procent.
\"I díky našemu know how v oboru se podařilo tyto značky rozvinout. Úspěch má zejména maďarská značka Theodora, minerální voda pocházející z oblasti Balatonského jezera. U ní jsme mimo jiné citlivě vyzkoušeli adaptovat českou tradici ochucených vod a v 1. pololetí 2016 se tato značka poprvé objevila ve třech ochucených variantách. Díky vysoké poptávce trhu budeme v Maďarsku letos rozšiřovat i výrobní kapacity,\" upřesnil Pasquale.
Skupina KMV si i nadále udržuje přední postavení i na dalších evropských trzích. Na Slovensku si drží pozici dvojky na trhu balených minerálních vod. V Rakousku je skupina KMV dvojkou v sektoru přírodních minerálních vod a na třetí pozici v přírodních ochucených minerálních vodách. Na polském trhu KMV bodovala mimo jiné s produktem Magnesia 1,5 litru.
Výrobky skupiny KMV se exportují do více než 20 zemí světa. Roste například export do Číny, která pro KMV představuje čtvrtý největší exportní trh. Firma zaznamenala i úspěchy na čínských veletrzích. Dalšími významnými exportními zeměmi jsou třeba Německo, USA či Spojené arabské emiráty.
pnp jpt