ČTÚ zároveň operátorovi uložil povinnost změnit všechny zákaznické smlouvy tak, aby neobsahovaly ujednání, na základě kterých by byl operátor oprávněn bez výslovného a aktivního objednání ze strany spotřebitele automaticky obnovit po vyčerpání základního datového balíčku objem poskytovaných datových služeb a za takto provedené automatické obnovení dat účtovat cenu. Rozhodnutí je pravomocné.
\"S regulátorem jsme v kontaktu a v současné chvíli analyzujeme jeho šedesátistránkové rozhodnutí. Podle něj máme 60 dní na to, abychom zvolili další kroky,\" řekla ČTK mluvčí O2 Lucie Pecháčková.
Deliktu se O2 podle úřadu dopustilo tím, že všem spotřebitelům s aktivovaným datovým tarifem automaticky a bez jejich aktivního souhlasu spustilo loni 15. května službu \"Obnovení objemu dat\". Na základě této změny pak lidem, kteří si iniciativně nevyžádanou službu sami nedeaktivovali, účtoval automaticky po vyčerpání základního datového balíčku cenu za zachování stávající rychlosti datového připojení. Firma zároveň neinformovala klienty se smlouvou na dobu určitou o jejich právu nesouhlasit s vnucenou změnou smlouvy a ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti změny, a to bez jakýchkoliv sankcí.
ČTÚ v současnosti rovněž prověřuje, zda O2 informovala zákazníky o možnosti odstoupit od smlouvy při nedávné změně smluvních podmínek spočívající v úplném zastavení datových služeb po vyčerpání základního objemu dat.
Loni dostal pokutu za podobnou věc i konkurenční Vodafone. ČTÚ mu vyměřil jeden milion korun. Operátor verdikt napadl žalobou.