Ministr zdůraznil, že investice bude mít dvě fáze. Ještě před samotnou stavbou závodu musí být dokončen vývoj turbovrtulového motoru a motor musí být vyzkoušen, což bude dělat ČVUT. \"Když se to povede, tak se GE zavázalo, že tady otevře fabriku, která bude vyrábět letecké motory,\" konstatoval Mládek. Podle ministerstva průmyslu bude investice znamenat zvýšení technologické úrovně ČR, \"inteligentní\" zakázky pro české výrobce a dodavatele, růst zaměstnanosti a růst profesní zdatnosti a nové studijní specializace na vysokých školách.
GE by v novém závodě měla zahájit výrobu do konce roku 2022. V té době by produkce firmy v ČR měla dosáhnout 400 motorů za rok, v roce 2026 pak 600 motorů. V novém závodě by mělo být vytvořeno do deseti let nejméně 500 nových pracovním míst.
Kromě pomoci s vývojem motoru by ČVUT mělo pro GE vychovat stovky nových inženýrů. Kvůli leteckému výzkumu už škola požádala o evropskou dotaci ve výši dvou miliard korun, uvedl server iHned.cz. \"Pokud evropskou dotaci na excelentní výzkum v oblasti leteckých motorů získáme, zvýší to prestiž a kvalitu naší školy,\" řekl děkan strojní fakulty ČVUT Michael Valášek. Stát by měl výzkum podpořit předfinancováním ve výši 100 milionů Kč.
K návrhu investiční smlouvy mělo původně připomínky ministerstvo financí, které chtělo větší garance od GE, že závod skutečně postaví. \"Ta smlouva obsahuje pevnější závazek, než to bylo předtím,\" uvedl dnes ministr financí Andrej Babiš (ANO).
GE může zažádat o standardní investiční pobídku určenou na výstavbu nového závodu maximálně do výše 25 procent uznatelných nákladů. Česko by se díky investici dostalo mezi pět států, ve kterých jsou navrhovány a vyráběny letecké motory.