Volkswagen již minulý týden uvedl, že jeho provozní zisk bez zahrnutí mimořádných položek v pololetí stoupl o zhruba sedm procent na 7,5 miliardy eur. Upozornil však, že si dal stranou dalších 2,2 miliardy eur na uhrazení mimořádných nákladů spojených s emisním skandálem.
Po zahrnutí mimořádných nákladů se provozní zisk propadl o 22 procent na 5,3 miliardy eur. Pololetní tržby koncernu, jehož součástí je rovněž česká Škoda Auto, klesly téměř o procento na necelých 108 miliard eur.
Volkswagen již ve středu oznámil, že v pololetí zvýšil dodávky zákazníkům o 1,5 procenta na 5,12 milionu vozů. Firma tak navzdory emisnímu skandálu vystřídala v čele světového automobilového trhu japonského konkurenta Toyota Motor. Ten dnes ohlásil pokles pololetního odbytu o 0,6 procenta na 4,99 milionu vozů.
Volkswagen loni v září přiznal, že po celém světě instaloval do zhruba 11 milionů naftových aut software umožňující manipulace s testy emisí. Aféra se týká mimo jiné asi 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto.