Právě očekávaný nárůst cestujících je podle letiště hlavním důvodem plánované rekonstrukce, která navazuje na nedávno dokončenou rekonstrukci prvního terminálu. Podoba odbavovací haly přitom umožňuje do budoucna ještě další navýšení kapacity až na 3000 odbavených lidí za hodinu, uvedlo letiště.
Pracoviště centrální bezpečnostní kontroly budou zmodernizována a vybavena novými automatizovanými kontrolními tratěmi včetně nových rentgenových zařízení. Modernizace vybavení povede nejen ke zvýšení kapacity, ale i k dalšímu zvýšení úrovně bezpečnosti a komfortu pro cestující, doplnil předseda představenstva Českého Aeroholdingu Václav Řehoř.
S přestavbou bezpečnostních stanovišť druhého terminálu chce pražské letiště začít v příštím roce. Přesnější harmonogram se ale bude s vybraným dodavatelem sestavovat v závislosti na provozu letiště, uvedla Janoušková.
Za provozu přestavovalo letiště i první terminál, který je určen pro lety mimo evropský bezcelní prostor. Slavnostní otevření nové podoby prvního terminálu podle návrhu architektonického studia Chapman Taylor International se uskutečnilo 15. června. Součástí modernizace, která si vyžádala 22 milionů korun, bylo mimo jiné vytvoření nového pasažérského informačního centra.
Kromě modernizace obou terminálů plánuje pražské letiště do budoucna i proměnu veřejného prostranství před budovami. Letiště si od nového návrhu slibuje více odpočinkových zón, přehlednější způsob parkování a přestup na hromadnou dopravu.