Nabídky uchazečů nyní posoudí hodnotící komise, uvedlo ministerstvo dopravy. Podle něj všichni uchazeči splnili formální podmínky a žádný z nich nemusel být po dnešním otevření obálek ze soutěže vyloučen.
Vítěz tendru na provoz registru ale nemusí systém spravovat pouze po dobu čtyř let. Nabídka ministerstva dopravy totiž není omezena časem, ale maximální cenou, kterou úřad stanovil na 165 milionů korun. Po překročení tohoto limitu má být ukončena. Na druhou stranu ale může stát služby nového poskytovatele ukončit daleko dříve a smlouvu vypovědět do 12 měsíců.
Provoz centrálního registru, který vyřizuje žádosti spojené s přihlašováním a odhlašováním automobilů, v minulosti provázela řada komplikací. Po přechodu správy registru z ministerstva vnitra na resort dopravy v roce 2012 systém opakovaně zkolaboval a i po několika měsících si uživatelé stěžovali na celou řadu nedostatků.
Další starosti ministerstvu přidělal Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), který zrušil předchozí výběrové řízení. Ministerstvo proto muselo prodloužit smlouvu s aktuálním provozovatelem, společností ICZ o 18 měsíců za 45 milionů korun. S.ICZ, která se nyní o zacházku ministerstva uchází, je dceřinou firmou nynějšího správce systému.
Další zrušení soutěže ze strany ÚOHS by se nyní už nemělo opakovat, uvedl ministr dopravy Dan Ťok. Podle něj ministerstvo ve výběrovém řízení sladilo požadavky na uchazeče s požadavky antimonopolního úřadu.