Servisní akce spočívá ve výměně softwaru řídicí jednotky. V rámci tzv. aféry dieselgate se totiž přišlo na to, že řídicí jednotky dieselových motorů koncernu VW umějí obcházet homologační emisní měření.
Technické řešení pro různé varianty modelů se podle Vlčka průběžně připravuje, ale akce bude probíhat i v příštím roce. V Česku se dotkne hlavně vozů s dvoulitrovým motorem, v menší míře motorizace 1,6 a jen několika aut 1,2 litru.
\"První klienti se dostavují. My je dopředu upozorňujeme, že akce je dobrovolná a také aby nechodili na extra termín, ale podstoupili zákrok v rámci pravidelného servisu nebo jiného servisního úkonu,\" dodal Vlček.
Skandál vypukl loni v září, když americká Agentura pro životní prostředí obvinila koncern VW, že jeho turbodieselové motory pod typovým označením EA 189 ve verzi Euro 5 jsou schopné obcházet homologační emisní měření. Řídicí jednotka pozná, když se vůz podrobuje emisnímu testu a přejde na ekologický režim, při kterém vůz produkuje výrazně nižší množství škodlivin.
Vozy s motorem typu EA 189 plnícím Euro 5 se už v Evropě neprodávají. Celkově jsou ale problematické motory namontovány v 11 milionech aut koncernu VW po celém světě, z toho je asi 1,2 milionu škodovek.