Čedok je nejstarší česká cestovní kancelář a podle loňských tržeb trojka na trhu. Prezident a spoluzakladatel polské cestovní kanceláře Itaka Mariusz Jańczuk považuje Čedok za dobrou investici. \"Čedok je nejznámější značkou v oblasti cestovního ruchu v České republice a my jsme číslo jedna v Polsku,\" uvedl. \"Pro Itaku je to dobrá investice a současně velká výzva,\" doplnil.
Odien uvedl, že prodej Čedoku je součástí jeho investiční strategie. Firma opouští trh cestovních kanceláří a zaměřuje své investice v oblasti cestovního ruchu na akvizice hotelů a hotelových resortů. Holding Odien má pobočky v Praze a Istanbulu a působí mimo jiné na trhu nemovitostí, distribuce energií, řízení hotelů, médií a finančních služeb.
Čedok působí na trhu nepřetržitě od roku 1920. Na konci roku 2007 získala většinový podíl v kanceláři investiční skupina Odien, která jej koupila od společnosti Unimex Group.
V Česku má Čedok 36 poboček a ročně obslouží přes 400.000 zákazníků. Podle dřívějších informací deníku E15 kancelář loni prohloubila ztrátu na 181 milionů korun, o rok předtím skončila v minusu sedm milionů korun. Celkové tržby Čedoku loni meziročně klesly o 548 milionů korun na dvě miliardy korun.
Kupec Čedoku, polská cestovní kancelář Itaka, byl založen v roce 1989. Firma uvádí, že je od roku 2009 lídrem v oblasti cestovního ruchu v Polsku. Loni Itaka odbavila přes 607.000 klientů a její obrat dosáhl 1,656 miliardy polských zlotých (přibližně 10,5 miliardy korun). Ve stejném období měla zisk 34,8 milionu zlotých (přes 220 milionů Kč).