\"Stavební úřad si vyžádal doložení některých informací týkajících se vlastnických vztahů a také některé technické informace,\" řekl Dolínek. Problém je podle něj s výkupem pozemků kolem Písnice a Thomayerovy nemocnice, které vlastní sedm majitelů. \"Dohoda s těmito majiteli se zatím nepodařila. Desítky pozemků už ale máme vyřešeny,\" doplnil náměstek.
Pro vybudování metra D je nutný výkup asi 800 pozemků. Nedávno sesazený ředitel dopravního podniku Jaroslav Ďuriš vloni v rozhovoru s ČTK řekl, že výkupy jsou \"jednou z Achillových pat\" stavby metra D. Před rokem odhadoval, že město všechny potřebné pozemky získá do letošního září.
Trasa metra D povede z Náměstí Míru do Písnice. Jako první se začne stavět část z Pankráce do stanice Depo Písnice, poté přijde na řadu etapa z Pankráce na Náměstí Míru. Dohromady jde o deset nových stanic. Na nové lince budou jezdit vlaky bez řidiče. Projektanti náklady předběžně odhadují na zhruba 50 miliard korun. Vloni otevřené nové stanice metra A do Motola stály zhruba 20 miliard korun.
Jana Hrubá mal