Čínský svaz osobních automobilů (CPCA) už začátkem týdne oznámil, že prodej osobních aut se v červenci zvýšil rovněž o 23 procent, a to na 1,6 milionu. Údaje CAAM zahrnují i nákladní automobily a autobusy.
\"Loňský červenec byl tak slabý, protože mu předcházela pohroma na akciovém trhu v závěru června,\" uvedl jeden z analytiků poradenské firmy Automotive Foresight v Šanghaji. Poukázal tak na tehdejší propad cen čínských akcií, který řadu drobných investorů připravil o spoustu peněz. \"V červenci a srpnu (loňského roku) nechtěl auta nikdo kupovat,\" citovala jej agentura Reuters.
Situace na čínském automobilovém trhu se však výrazně zlepšila, když Peking loni na podzim snížil daň z obratu u automobilů s objemem motoru do 1,6 litru. V celém loňském roce tak prodej motorových vozidel v Číně nakonec vzrostl o téměř pět procent, ačkoli se během roku objevily obavy z prvního celoročního poklesu čínského automobilového trhu v tomto století. Loňský růst byl nicméně nejpomalejší od roku 2012.
Za prvních sedm měsíců letošního roku se prodej motorových vozidel podle CAAM zvýšil meziročně o téměř deset procent. Analytici i automobilky však pochybují, zda bude oživení trhu pokračovat, pokud vláda neprodlouží platnost daňové úlevy pro malá auta. Platnost nynější úlevy by má vypršet na konci tohoto roku.