Modernizace pražského úseku na koridoru do Benešova a do jižních Čech, která měla být největší letošní zakázkou na české železnici, měla začít už příští měsíc. Stát za ni hodlal utratit 3,6 miliardy korun, litoměřická společnost Chládek a Tintěra nabídla nižší cenu než vyhlášené stavební firmy. Druhé v pořadí skončilo v soutěži sdružení dvou nadnárodních firem Strabag a Eurovia, tendru se účastnily také společnosti Hochtief nebo OHL ŽS.
\"Důvodem pro rozhodnutí o zrušení zadávacího řízení je zadavatelem zjištěná nemožnost učinit jednoznačný závěr o posouzení kvalifikace uchazečů,\" píše se podle serverů v odůvodnění zrušení zakázky. Podle obchodního ředitele společnosti Chládek a Tintěra Pavla Stoulila by firma zakázku zvládla. \"Dodavatelský systém byl připraven,\" řekl pro Aktuálně. \"Zřejmě ale některé větší nadnárodní firmy neunesly to, že jsme je porazili. Důvodům zrušení nerozumíme, jsou mlhavé a účelové,\" dodal Stoulil pro iDnes.
Pro firmu Chládek a Tintěra by šlo o největší zakázku v její historii, píše iDnes. Modernizace železničního spojení od Vinohradských tunelů k Hostivaři je součástí modernizace takzvaného pražského železničního uzlu, od něhož si správce železnic slibuje odstranění úseků, které už nestačí intenzitě dopravy. V rámci prací měla být zrušena zastávka Praha - Strašnice a zřízeny dvě nové Zahradní město a Eden. Modernizace zhruba šestikilometrového úseku tratě měla také zrychlit cestování po čtvrtém koridoru do Českých Budějovic.