V Brně bude 330 vystavovatelů a dvojnásobný počet značek z 16 zemí, nových firem je 69. \"Ukazuje se, že oba obory jsou na výši a spotřebitelé mají chuť utrácet. Řada vystavovatelů také přichází s novými značkami a požadují větší plochu než v minulosti,\" řekla Císařová. Nové firmy přijíždějí hlavně ze Španělska, Itálie a Německa a velkou účast mají čínští vystavovatelé.
Vystavovatelé budou na veletrhu prezentovat kolekce na jaro a léto příštího roku, někteří prodejci budou mít ještě kolekce pro letošní podzim a zimu. Zájemci mohou přijít v sobotu také na seminář nizozemské znalkyně trendů Ellen Haeserové. \"Z našich přehlídek vybere oblečení, které odpovídá trendům příštího roku, a z nich bude ještě jedna speciální přehlídka,\" řekla Císařová. Obchodníci pak budou moct vybírat to, co by mělo být příští rok trendy a žádané.
Druhá trendová přednáška bude v pondělí o plavkách a spodním prádle a povede ji Martin Kárych ze společnosti Altra, které dodává pro výrobu těchto částí oblečení materiály. \"Půjde o trendy na příští rok s výhledem na rok 2018,\" doplnila Vargová.
Veletrh nadále funguje jako B2B, tedy pouze pro odbornou veřejnost. \"Jen tak dává obchodníkům, výrobcům, designérům či návrhářům smysl. Abychom se však ostatním zájemcům zcela neuzavřeli, tak v neděli v 18:00 pořádáme módní přehlídku, na kterou si lze speciálně koupit vstupenku,\" řekla Císařová. Návštěvníci uvidí kolekce, které ještě v Česku nebyly. Večerem bude provázet Iva Kubelková.
Součástí veletrhů je i další doprovodný program, například přednáška odborníků o vhodnosti či nevhodnosti nošení \"bosé obuvi\", tedy barefoot obuvi. Ta je v poslední době velkým trendem, přináší však různá rizika pro nohy i celý pohybový aparát.