Elektronická evidence tržeb (EET) by měla být v první fázi spuštěna od 1. prosince pro hotely a restaurace. Další firmy se budou do EET zapojovat v následujících měsících.
V červnu již MF v souvislostí s evidencí tržeb spustilo testovací prostředí pro IT vývojáře. V srpnu úřad zřídil kontaktní místo a od září začne podnikatelům přidělovat autorizační údaje. Ty si budou moci podnikatelé vyzvednout elektronicky i osobně, a to na jakémkoliv finančním úřadu. Od listopadu MF zahájí pilotní projekt pro podnikatele, aby si otestovali komunikaci s úřady. MF již dříve spustilo webové stránky projektu elektronické evidence tržeb www.e-trzby.cz.
Ministerstvo již dříve avizovalo, že zjednoduší postup pro e-shopy a obchodníky, kterým se například porouchá přístroj pro evidenci tržeb.
V případě e-shopů nebude dodání zboží přes přepravní firmy, které vyberou od zákazníka hotovost a peníze převedou obchodu na účet, spadat pod evidenci tržeb.
Další změnou je přístup k uplatnění evidence tržeb například v případě poruchy přístroje, který vydává doklady podle požadavků MF. V takovém případě obchodníci budou moci v momentě zprovoznění přístroje vložit součet všech chybějících tržeb jednou operací naráz. Původní požadavek MF byl, aby se zpětně vkládaly tržby do systému jednotlivě.
Mezi stravovací a pohostinské služby, kterých se bude od 1. prosince týkat elektronická evidence tržeb, patří vedle hotelů a restaurací i kempy, stánky s občerstvením, cateringové firmy nebo menzy. Uvádí to klasifikace ekonomických činností (NACE), na kterou přímo odkazuje schválený zákon. Zároveň ale uvádí, že evidovanými tržbami nejsou ty ze stravování a ubytování žákům a studentům poskytovaného školou, vysokou školou nebo školským zařízením.
Podle dřívějších informací z tisku se také bude elektronická evidence tržeb týkat například kadeřnic nebo dalších pracovníků ve službách, kteří nabídnou klientovi kávu a tu pak samostatně účtují. Stejně tak evidenci tržeb bude podléhat prodej občerstvení v autobusech nebo vlacích.