\"Znamená to, že od nového jízdního řádu bude jezdit vlak do Českých Budějovic a Lince o 40 minut rychleji. Je to dobrá zpráva pro všechny cestující. Investice, které jsme dali do modernizace, tak mají svůj reálný výsledek. A jsem rád, že se podařilo prodloužit dotace na provoz této linky,\" uvedl Ťok.
V současnosti železniční spojení do Rakouska zajišťují rychlíkové spoje, které zároveň obsluhují i menší města na trase mezi Prahou a Českými Budějovicemi. Vlaky do Lince v průměru jedou 61kilometrovou rychlostí a nejsou konkurenceschopné vůči autobusům. Ty trasu Praha - Linec urazí za tři hodiny a 50 minut, o hodinu rychleji než vlak, uvedlo ministerstvo.
Trať takzvaného čtvrtého železničního koridoru je přitom na řadě míst nová a umožňuje výrazné zkrácení dojezdových dob, pokud by na ní mohly jezdit expresní vlaky s minimem zastávek. Navrhované spojení, které by cestou stavělo pouze v Táboře a v Českých Budějovicích, by cestu do Lince mohlo urazit za čtyři hodiny a 10 minut. Z Prahy by tyto vlaky měly vyjíždět v 06:00, 10:00, 14:00 a 18:00.
Úřad nicméně současně plánuje zachování současné podoby spojení mezi Prahou a Českými Budějovicemi. Tyto vlaky i nadále zůstanou v provozu se 60minutovým intervalem ve špičce a dvouhodinovým mimo špičku, uvedlo ministerstvo. Kromě nynějších zastávek plánuje úřad u tohoto druhu spojů rozšířit zastavení o Planou nad Lužnicí.