Plzeňská strojírenská skupina, která porazila také místního výrobce Bozankaya A.S., navázala na předchozí dodávky 72 vozidel do města Konya, celkem za více než 3,4 miliardy korun. Šlo o jednu z nejvýznamnějších exportních zakázek na tramvaje, řekl Ignačák.
V turecké Konye vozí všechny nízkopodlažní škodovácké tramvaje ForCity Classic cestující od loňska. Také v tomto městě je část flotily vozidel uzpůsobena jízdě nezávisle na trakčním vedení. \"Škoda do Konye dodala 60 nízkopodlažních tramvají a také 12 tramvají s bateriovým pohonem,\" uvedl mluvčí Škodovky Michal Tobrman.
Vozidla pro Eskişehir budou vybavena výkonnými trakčními bateriemi. Díky tomu je bude moci dopravce provozovat na více než kilometrovém úseku bez trolejového vedení, který město plánuje vybudovat. Bateriový pohon tramvají se využívá hlavně v oblastech, kde není trolej, například v historických centrech měst. Pohon může být použit také v případě poruchy vrchního elektrického vedení.
Přes 30 metrů dlouhé plně klimatizované vozidlo převeze až 276 cestujících. Tramvaje v jednosměrném provedení budou uzpůsobeny pro rozchod 1000 milimetrů. Přístup zajistí čtyři dvoukřídlé a dvě jednokřídlé dveře bez schodů.
Eskişehir, který v posledních letech prochází dynamickým rozvojem, má zhruba 700.000 obyvatel a leží na západě země na jedné z hlavních spojnic mezi Ankarou a Istanbulem.
Skupina Škoda Transportation je největším výrobcem kolejových vozidel ve střední a východní Evropě. Loni utržila rekordních 18,3 miliardy korun, meziročně o 11 procent více, čistý zisk měla 588 milionů Kč. Česká strojírenská skupina vyvezla 54 procent produkce.