\"Přestože zákon stanoví jasné lhůty pro vydání rozhodnutí, byly tyto lhůty násobně překračovány. ČTÚ odmítl vyhovět žádosti O2 o náhradu škody a nemajetkové újmy, proto byla společnost O2 nucena se se svým nárokem obrátit na soud a na ČTÚ podala dnes žalobu,\" řekla ČTK mluvčí O2 Lucie Pecháčková.
ČTÚ podle mluvčího Martina Drtiny dospěl k závěru, že vyčíslená a uplatněná škoda, včetně nehmotné újmy, nemohla vzniknout, respektive její vznik není možné považovat za prokázaný.
Podle Pecháčkové jde o jednoduché spory se zákazníky, kteří neplní své závazky a dluží za telekomunikační služby. Nejde o spory v klasickém slova smyslu. Většinou jde o nesporné nároky, jejichž důvodem je platební neschopnost nebo nevůle platit ze strany dlužníka. Dlužná částka většinou nepřesahuje 10.000 korun.
Ekonomické dopady přesahující čtvrt miliardy Kč dosáhly podle zástupců O2 rozsahu právě proto, že se prodlení týkalo velkého množství pohledávek, které nebylo možné dále reálně vymáhat. O2 podle vyjádření neměla jinou možnost než se obrátit na ČTÚ s žádostí o náhradu škody a nemajetkové újmy.
\"Úřad musí odmítnout tvrzení, že se vždy jedná o jednoduché spory. ČTÚ je nucen v řízení nepřiznávat operátorům například nezákonně sjednané smluvní pokuty, které operátoři zhusta v minulosti požadovali po svých účastnicích,\" reagoval Drtina.
ČTÚ musí vedle nových podání řešit desítky tisíc sporů z minulých let. Neřešené spory se nahromadily v době, kdy nebylo jasné, zda spory bude řešit ČTÚ, nebo zda přejdou na soudy.