\"Zadavatel neuvedl dostatečně upřesňující údaje, aby byl předem znám způsob hodnocení podle tohoto dílčího hodnotícího kritéria,\" uvedl Rafaj. Firmy neměly konkrétní, přesnou a srozumitelnou informaci, které řešení bude považováno za nejvhodnější, dodal.
Hodnotící kritéria jsou podle antimonopolního úřadu klíčovou částí zadávací dokumentace. Jejich prostřednictvím se hodnotí nabídky firem. Musejí proto být přesně specifikována, transparentně stanovena a na základě toho také zpětně přezkoumatelná.
\"Podle kritérií hodnocení definovaných v zadání veřejné zakázky probíhá hodnocení nabídek, jež je jednou z nejdůležitějších fází celého procesu zadávání veřejných zakázek a má bezprostřední vliv na výběr nejvhodnější nabídky,\" uvedl Rafaj.
Na problémy s dostavbou metra A v minulosti poukázal i Nejvyšší kontrolní úřad. Kritizoval to, že na základě legislativy nemohl plně prověřit účelnost a hospodárnost využití finančních prostředků.
Rafaj nyní zamítl všechny námitky dopravního podniku v odvolání. Podle něj například k posouzení zákonnosti nastavení hodnotících kritérií nebylo potřeba odborných znalostí z oblasti stavebnictví. Dopravní podnik se ještě může pokutě bránit podáním žaloby ke Krajskému soudu v Brně.
Tendr vyhrálo sdružení metro V. A (Dejvická-Motol), jež je tvořeno společnostmi Metrostav a. s. a Hochtief CZ a. s. Nový úsek se čtyřmi stanicemi na trase A pražského metra byl zprovozněn loni v dubnu.