Jourová již v pondělí uvedla, že Evropská komise posuzuje, zda Volkswagen porušil směrnice EU týkající se spotřebitelů. Také několik dalších představitelů vyzvalo německou automobilku, aby vypracovala systém kompenzací pro postižené řidiče v EU podobný tomu, na jakém se dohodla s úřady v USA.
V dopise zaslaném Jourové a datovaném 7. září Volkswagen uvedl, že existuje technické řešení, které je již k dispozici pro více než 50 procent postižených vozů ve 28 členských zemích EU. \"Proto jsme přesvědčeni, že není zapotřebí dalších kompenzací,\" uvádí se v dopise podepsaném ředitelem automobilky pro veřejné záležitosti Thomasem Stegem.
Volkswagen rovněž nevěří, že porušil dvě směrnice označené Jourovou, a to o prodeji spotřebitelům a zárukách a o nekalých obchodních praktikách. Dodal také, že technické úpravy jsou prováděny zcela na náklady automobilky.
Jourová se dnes v Bruselu sešla se zástupci 31 spotřebitelských organizací z celé EU. Podle mluvčího komise Christiana Wiganda byl cílem začátek práce na lepší ochraně spotřebitelů v kontextu kauzy automobilky Volkswagen, která manipulovala s emisemi u svých dieselových aut.
Komise dopředu avizovanou schůzku zorganizovala jako součást své snahy o to, aby se evropským spotřebitelům v této věci dostalo spravedlivého zacházení. Unijní exekutivě pomohlo jednání získat údaje potřebné k řádnému prosazování evropských pravidel, organizace si zase vyměnily informace o nejefektivnějších cestách při řešení kauzy, uvedl mluvčí.
Wigand připomněl, že Jourová hodlá otázku ochrany evropských spotřebitelů otevřít také na jednáních se zástupci Volkswagenu i úřadů jednotlivých zemí EU, které se věcí zabývají.