Liberecký kraj chtěl původně vybrat dopravce na deset let. Tendr za čtyři miliardy korun na zajištění dopravy od 14. prosince 2014 ale ÚOHS zrušil. Liberecký kraj se proti tomuto rozhodnutí odvolal. Loni v říjnu pak předseda ÚOHS vrátil celé řízení na začátek, na rozhodnutí v této klíčové zakázce tak kraj stále čeká. Jako náhradní řešení do uzavření sporu vybral kraj v roce 2014 prodloužení smluv s dosavadními dopravci o dva roky, s půlroční výpovědní lhůtou a možností prodloužení. V dubnu kraj smlouvy prodloužil až do konce roku 2017.
Vstup nového dopravce, který není zapojen v integrovaném systému dopravy v kraji, považovali zastupitelé u krátkodobé zakázky za rizikový. Zadání zakázky na základě oslovení vybraných dopravců ale napadly u antimonopolního úřadu firmy skupiny ICOM transport, které v systému integrované dopravy v Libereckém kraji nejsou. Poukazovaly také na to, že Liberecký kraj zadal dosavadním autobusovým dopravcům zakázku za výrazně vyšší cenu, než jakou mu nabízely. \"I s prodlouženými smlouvami se ale podařilo vyjednat lepší podmínky a nižší ceny,\" řekl již dříve ČTK radní pro dopravu Vladimír Mastník (Starostové pro Liberecký kraj).
Liberecký kraj objednává autobusovou dopravu v rozsahu kolem 13 milionů kilometrů, kterou zajišťuje devět dopravců. Největšími jsou BusLine, ČSAD Česká Lípa a ČSAD Liberec. Zatímco v roce 2014 platil kraj za kilometr v průměru 32 korun, loni už to bylo jen 29,32 Kč a letos by měla cena klesnout na 28,41 Kč. Náklady kraje na autobusovou dopravu se tak ve srovnání s rokem 2014 snížily loni o 17 milionů korun a letos by to mělo být ještě o dalších sedm milionů korun méně. Zároveň kraj připravuje novou veřejnou soutěž na regionální autobusovou dopravu.