Motorpal, který zaměstnává 1300 lidí, je v insolvenčním řízení od ledna, kdy sám podal návrh na jeho zahájení. Soud firmě následně povolil reorganizaci. Výše přihlášených pohledávek je podle insolvenčního rejstříku přes 931 milionů korun, majetek strojírenského podniku znalec ocenil na 310 milionů. Plán na reorganizaci firmy počítá s kroky, které povedou k vyřešení jejího dluhu při zachování výroby, a se vstupem strategického investora Moto Capital. Insolvenční správce Lee Louda věřitelům doporučil, aby ho přijali.
\"Reorganizační plán byl přijat všemi skupinami věřitelů a jsou naplněny podmínky pro jeho schválení insolvenčním soudem,\" uvedla dnes Čuprová.
Valas soudí, že přijetí reorganizačního plánu věřiteli přispěje mimo jiné k zahájení další spolupráce s dodavateli. Uklidní i zaměstnance, i když výroba se ve firmě nepřerušila a pracovníci dostávali mzdy. \"Nyní jim navíc od října plošně přidáme tři procenta platu,\" řekl ČTK Valas.
Motorpal vyrábí v závodech v Jihlavě, Jilemnici, Batelově a Velkém Meziříčí vstřikovací systémy pro dieselové motory a přesné díly pro automobilový průmysl. Jeho provozní financování už zajišťuje společnost Moto Capital a její majitel a dosavadní menšinový akcionář Motorpalu Grzegorz Hóta má s jihlavskou společností plány.
Podle Hóty je Motorpal jedna z mála firem na světě, která dokáže výrobcům motorů dodat kompletní řešení splňující potřebné emisní normy, může tedy uspět i na trzích Ruska, Číny a Indie, kde se v oblasti vznětových motorů mění legislativa ve prospěch přísnějších emisních norem. Záchrana Motorpalu tak byla nutným předpokladem pro další kroky, prohlásil Hóta.