Podle úřadu postupoval Liberecký kraj v rozporu se zákonem, když se rozhodl pro nové posouzení a hodnocení nabídek ve veřejné soutěži, a ustavil proto novou komisi. \"K ustavení nové komise nebyly splněny zákonné důvody,\" uvedl ve svém rozhodnutí Rafaj. Posouzení a hodnocení nabídek má proto dokončit původní hodnotící komise. Předseda ÚOHS ve svém rozhodnutí z 19. září odmítl všechna odvolání a potvrdil své rozhodnutí z prosince loňského roku. Liberecký kraj se svými námitkami neuspěl, protože rozklad podal pozdě. V samotném zadání zakázky však podle Rafaje kraj nepochybil.
V příštím týdnu se podle hejtmana Martina Půty (STAN) sejde rada kraje na mimořádném jednání, aby znovu svolala hodnotící komisi. \"Komise by se měla rozhodnutím úřadu zabývat a měla by znovu hodnotit ty nabídky tak, jak byly předloženy. Vzhledem k tomu, že jsou nabídky téměř tři roky staré, bude tím nejdůležitějším krokem komise posouzení nabídkových cen a toho, jestli jsou uchazeči schopni nabídky vůbec dodržet,\" řekl ČTK Půta.
Zakázku na zajištění autobusové dopravy v Libereckém kraji v pevném termínu od prosince 2014 do prosince 2024 vypsalo už předchozí sociálnědemokratické vedení Libereckého kraje počátkem června 2012. Prakticky od začátku se jím kvůli námitkám nespokojených uchazečů antimonopolní úřad zabýval. Termín pro podání nabídek se kvůli námitkám a úpravám desetkrát posouval, konečný termín byl až 2. ledna 2014. Zakázku za 4,074 miliardy korun mohl získat jediný uchazeč nebo až tři. V květnu 2014 antimonopolní úřad zakázku zrušil, Liberecký kraj se však odvolal a v říjnu 2015 Rafaj vrátil věc k novému prověření.
Konečné rozhodnutí dostal kraj až po téměř třech letech. Průtahy výrazně zkomplikovaly zajištění veřejné autobusové dopravy v Libereckém kraji. Zastupitelé dali přednost prodloužení smluv s dosavadními dopravci o další dva roky, s možností dalšího prodloužení. I toto rozhodnutí musel prověřit antimonopolní úřad. Napadly ho společnosti skupiny ICOM transport, které nabízely nižší ceny. Zastupitelé ale vstup nového dopravce, který není zapojen v integrovaném systému dopravy v kraji, považovali u krátkodobé zakázky za rizikový. ÚOHS dal v i tomto případě kraji za pravdu a potvrdil, že ve svém rozhodnutí nechyboval.