Kromě novostaveb uvádí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v seznamu zprovozněných úseků také rekonstruované úseky dálnice D1. Během příštího roku by podle plánu měly být zprovozněny tři úseky, konkrétně jde o stavby mezi Psáři a Souticemi, Meřínem a Velkým Meziříčím a mezi Velkou Bíteší a Devíti kříži.
Počet napřesrok zprovozněných úseků nových dálnic tak má být výrazně vyšší než letos. Letos ministerstvo dopravy předpokládá dokončení jediného úseku dálnice, trasy D8 mezi Lovosicemi a Řehlovicemi, který je známý především kvůli dlouhému časovému skluzu, jenž ještě narostl poté, co část novostavby u Dobkoviček v roce 2013 zavalil utržený svah. Původně měla být celá takzvaná teplická dálnice dokončena do roku 2010.
Že na vánoční trhy do Drážďan bude možné jet po nové dálnici, slíbil šoférům ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) už vloni v létě. Pokud silničáři skutečně stihnou úsek letos dokončit, prodlouží se dálniční síť o 16,4 kilometru.
Česká dálniční síť měří 1228 kilometrů. Délka dálnic se ve srovnání s loňskem administrativně rozrostla o 450 kilometrů, protože ke konci loňského roku ministerstvo dopravy zrušilo kategorii rychlostních silnic a většinu těchto komunikací začlenilo mezi dálnice. Fakticky ale v roce 2015 podobně jako rok předtím nepřibyl ani kilometr zprovozněné dálnice.