Podle projevů čínských představitelů by chtěli do Česka dovážet mimo jiné technologie pro vysokorychlostní tratě a vlaky. Právě modely vysokorychlostních vlaků, velká mapa čínské železniční sítě a videoukázky z čínských železnic tvořily centrální a největší část čínské expozice. Čína v současnosti provozuje už 20.000 kilometrů tratí, po nichž jezdí vlaky rychlostí až 350 kilometrů za hodinu. Česko však zatím stavbu takových tratí nepřipravuje a stále je ve stadiu prvotních studií.
Čínský dovoz do Česka loni rostl, opačným směrem však klesl o více než devět procent na 1,85 miliardy dolarů (44 mld Kč), což se stalo poprvé od roku 1996. V předchozích dvou letech se růst pohyboval okolo deseti procent. Loni byla Čína pro Česko 18. největším exportním trhem.
Loni byly největší vývozní položkou stroje a dopravní prostředky, což platí už od roku 2008. Následuje průmyslové spotřební zboží.
Obchodní vzájemná spolupráce má letos znovu rostoucí tendenci. \"Zvýšená dynamika je citelná především v investicích, zájem čínských firem o Česko rostl v posledních dvou letech. Agentura CzechInvest zaznamenala loni 16 rozjednaných projektů s čínskými investory. To je poloviční růst proti roku 2014. Převážná část projektů je výrobního charakteru a v různých fázích vyjednávání,\" uvedl Kotrba.
Náměstek ministra zahraničí Martin Tlapa označil při otevření čínské expozice současné diplomatické i obchodní vztahy za nejlepší v historii.