\"Klienti Zuno nemusejí v tento okamžik podnikat žádné kroky. I nadále jim budeme poskytovat potřebný servis. Od 21. října letošního roku však již nebudeme nabízet služby novým klientům. O dalších krocích budeme všechny naše klienty informovat s dostatečným předstihem,\" uvedl generální ředitel Zuno Oyvind Oanes.
RBI chce tímto krokem zjednodušit strukturu skupiny a odstranit duplicitní aktivity na trzích, kde působí. O optimálním řešení se aktuálně jedná na úrovni celé skupiny RBI a také s regulatorními orgány. Raiffeisenbank podle jejího generálního ředitele Igora Vidy klientům Zuno přechod maximálně usnadní.
On-line banka Zuno zahájila činnost v roce 2010 na Slovensku, po kterém následovala v polovině roku 2011 Česká republika. Ke konci srpna měla banka dohromady na obou trzích téměř 266.000 klientů, 22 miliard Kč v depozitech, 2,3 miliardy Kč úvěrů a 200 zaměstnanců. Česká pobočka banky loni meziročně vykázala ztrátu 151 milionů korun, v roce 2014 to bylo 216 milionů korun.
Loni v září informovala lucemburská skupina ABH Holdings, že podepsala smlouvu o koupi Zuno od RBI. V březnu tohoto roku ABH Holdings od koupě odstoupila. Důvod prý nesouvisel s bankou Zuno. Raiffeisen Bank International stále jedná o možnosti prodeje platformy, na které Zuno banka funguje.
Na českém trhu začaly nové menší banky poskytovat služby v průběhu roku 2011. Vedle Zuno to jsou Air Bank, která vstoupila na český bankovní trh v listopadu 2011, a Equa Bank, jež vznikla v červnu 2011 z Banco Popolare. Lákají klienty především na vedení účtu zdarma, transparentnost a výhodné úročení spořicích účtů.