V porotě zasedají například odborníci na reklamu, mediální osobnosti či lidé zabývající se genderovými vztahy i genderovým právem. Nejvíce reklam je postavených na principu \"sex prodává\". Je na nich zobrazené \"dokonalé\" ženské tělo s částečně nebo i zcela odkrytými intimními partiemi a s produktem, na který reklama láká, nemají vůbec nic společného.
\"Letos zaznamenáváme úbytek soutěžících reklam zhruba o desetinu, i když zájem o soutěž zůstává stejný. S mírným optimismem si dovolujeme říct, že klesající počet soutěžících reklam souvisí se zlepšující se situací v oblasti genderové citlivosti reklamy v České republice,\" uvedla Havlíková.
Ač jde převážně o reklamy menších firem, ani letos nechybí mezi jejich zadavateli politické strany či vysoké školy. \"Stále přitom zastáváme názor, že právě tyto instituce by měly mít nejvyšší etické standardy,\" řekla Kristýna Pešáková z Nesehnutí.
Nesehnutí se tématu sexismu v reklamách věnuje také ve svých vzdělávacích programech pro střední školy nebo při systematické práci s krajskými živnostenskými úřady. Loni se o titul ucházelo 99 reklam. Veřejnost i porota zvolila za nejvíce sexistickou vagínu v pisoáru Cabaret Darling.