Město tvrdí, že architektonické soutěže může vyhlásit jen na tyto dvě stanice. Vzhled interiérů zbylých stanic se nemůže měnit kvůli vydanému územnímu rozhodnutí. \"Máme již zažádáno o stavební povolení a nechceme mařit dosavadní investice,\" řekl Dolínek.
IPR nyní musí definovat pravidla soutěží, určit co všechno bude jejich předmětem a co budou moci architekti případně měnit. \"Ideálně má být jeden vítěz, který bude výtvarně řešit všechny stanice, aby měly nějaké jednotící prvky,\" řekl Dolínek.
Vypsání architektonických soutěží žádali v petici tisíce lidí. Město v minulých týdnech slíbilo alespoň zmíněnou výtvarnou soutěž, která by nezasahovala do schváleného projektu, ale jen do vzhledu stanic, tedy například použitých povrchů nebo osvětlení. Architektonické soutěže město odmítlo a souhlasilo s nimi pouze u dvou stanic, které zatím územní rozhodnutí vydané nemají.
Stavět se má začít nejprve úsek z Pankráce do Písnice. V další fázi pak zbylé dvě stanice, tedy Náměstí Bratří Synků a Náměstí Míru. Stavba první části by měla být hotova do roku 2022, zda bude předpokládaný termín dodržen, ale není jasné. Zatím se nepodařilo vykoupit všechny pozemky nutné pro stavbu, bez nichž není možné požádat o stavební povolení.
Metro D má odlehčit trase C a propojit sídliště na jihu Prahy s centrem města. Trasa vede kolem krčského nádraží a Thomayerovy nemocnice do Písnice. Novou trasu chystá město řadu let, kudy povede směrem do centra, není definitivně rozhodnuto.