V civilním sektoru se chce Tatra prosadit s modelem Phoenix, který je jedním ze čtyř základních modelů. \"Jsme si vědomi toho, že závislost na vojenském sektoru, kam jdou zhruba dvě třetiny výroby, je velká,\" poznamenal Šustek. Čtyři procenta prodeje zaujímají ještě speciální vozidla, například pro hasiče. Výroba zůstává stále vysoce zakázková a každý zákazník si může nechat vůz individuálně nakonfigurovat.
Aby firma dokázala výrazně zvyšovat produkci, přijala letos 300 zaměstnanců. Dále se snaží rozšířit portfolio dodavatelů, aby přísun dílů nebyl závislý pouze na jednom. Další investice jsou potřeba do strojového vybavení. \"Abychom dokázali protáhnout 1300 aut přes naše výrobní linky, musíme také část výroby vymístit,\" doplnil Šustek.
Naopak se Tatra chystá vrátit k vlastní výrobě nosných rour. \"Chceme si dělat sami celou podvozkovou část, protože unikátní podvozek založený na výkyvných nápravách je základem našeho úspěchu,\" uvedl Šustek. Podnik chce být výrobcem i speciálního inovativního řešení podvozku nákladních vozidel.
Tatra dosáhla v roce 2015 čistého zisku 390 milionů korun (o třetinu vyššího než v roce 2014) a tržeb 3,7 miliardy korun. Společnost Tatra Trucks, která automobilku vlastní, patří českým podnikatelům Jaroslavu Strnadovi a Renému Materovi. Získali ji v roce 2013 v dražbě, kam se firma dostala kvůli dluhům.