\"Špatný stav Fantovy budovy je jednoznačně zaviněn jejím vlastníkem, který nechal budovu chátrat desítky let v rozporu s povinnostmi, které mu ukládá zákon o památkové péči,\" uvedla společnost. Doposud se k převzetí nádraží, které správa železnic uskutečnila minulou neděli, italská firma nevyjadřovala.
Podle SŽDC prodloužení nájmu hlavního nádraží se společností nebylo možné ze dvou důvodů. Prvním z nich je skutečnost, že firma nesplnila smluvní podmínky a nezvládla od roku 2003 opravit Fantovu budovu. Druhým je pak rozpor se zákonem o veřejných zakázkách. \"Tuto skutečnost potvrzuje i vyžádané stanovisko ÚOHS, které označuje uzavření dodatku jako podstatné změny smlouvy, tedy jako nepřípustné,\" uvedla SŽDC před ukončením spolupráce s Grandi Stazioni.
Firma nyní ale poukazuje na vyjádření ÚOHS a tvrdí že antimonopolní úřad neposkytl žádné stanovisko, které by nějaké úkony SŽDC schvalovalo. Pracovníci antimonopolního úřadu odpovídali v obecné rovině, nikde v žádosti nebylo uvedeno, že by mělo jít o hlavní nádraží či zadavatele Správa železniční dopravní cesty, uvedl ÚOHS.
Grandi Stazioni se v tiskové zprávě také pozastavila nad postupem Správy železnic a ministerstva dopravy při přebírání budovy v neděli 16. října a následné schůzce s ministrem dopravy Danem Ťokem následující den. Ani jednoho se zástupci Grandi Stazioni nezúčastnili. Podle nynějšího vyjádření to bylo proto, že v neděli odpoledne ještě smlouva, trvající do nedělní půlnoci, se SŽDC nevypršela. Zároveň společnost ve zprávě označila za nestandardní jednostranné stanovení času schůzky na následující časné ráno v 7:00 hodin.