\"Poslední dva roky jsme vystaveni opakovaným útokům s cílem poškození naší společnosti. Tlaky z různých stran v posledních týdnech sílí, čelíme diskreditační lživé mediální kampani. Bohužel veškerá korektní jednání a vstřícné nabídky, které jsme učinili, se ze strany DPP zcela míjela účinkem. Nezbylo nám už nic jiného, než naše práva bránit právní cestou,\" uvedl Slabý.
Žalobu podala společnost k soudu pro Prahu 9. Smlouva s DPP je podle Rencar platná a jednostranně nevypověditelná. Podle Slabého firma podmínky smlouvy plnila a důvod k výpovědi smlouvy nikdy nenastal. Za mediálními útoky prý stojí konkurence.
Smlouvu letos na základě podání DPP řešil Úřad na ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) a rozhodl, že je koncesní - podle posudku DPP to znamená její neplatnost. Rencar ale označil podání DPP k ÚOHS za účelové. \"ÚHOS ve svém rozhodování vycházel z neucelených informací a záměrně neúplných informací. Společnost Rencar nebyla účastníkem řízení, nemohla se vyjádřit a poskytnout komplexní informace,\" uvedl Slabý.
DPP před časem uvedl, že připravuje podklady pro žalobu na vyklizení reklamních ploch. Žalobu podá v případě, že se na vyklizení s firmou Rencar nedomluví. Rovněž chystá soutěž na proánjem reklamních ploch.
Dopravní podnik ročně vydělává na základě smlouvy s Rencar zhruba 50 milionů korun, výdělky reklamní společnosti jsou ale vyšší. V minulosti se v médiích objevily informace, že jde až o zhruba 150 milionů ročně.
Firma Rencar vznikla v roce 1990 jako dceřiná společnost dopravního podniku. Od roku 2001 je majoritním akcionářem Europlakat, který je součástí mezinárodní skupiny JCDecaux. JCDecaux, silný hráč na poli evropské reklamy, má smlouvy na reklamní plochy v MHD i v dalších městech ČR.