Součástí kontraktu, který je na Slovensku jedním z největších svého druhu za poslední roky, je první část nového dálničního obchvatu slovenské metropole D4 a rychlostní silnice R7 od slovenské metropole na jihovýchod země, kde v uplynulých letech vyrostlo mnoho obytných lokalit.
\"Každý, kdo jezdí v okolí Bratislavy nebo přes ní jen projíždí, ví, jak kritická je tam dopravní situace. Proto věřím, že stavba bude postupovat rychle a že silnice bude brzy sloužit lidem,\" uvedl u příležitosti poklepání základního kamene stavby slovenský ministr dopravy Arpád Érsek. Stavební práce by měly být dokončeny v roce 2020.
Součástí konsorcia jsou také stavební společnost Porr a firma Macquarie Capital Group. Stát bude investici splácet po dobu 30 let. Konsorcium nabídlo v tendru nejnižší cenu 1,89 miliardy eur, která byla v rámci finančního uzavření PPP projektu ještě mírně snížena.
Na zmiňovaný úsek D4 by měla v budoucnu navázat druhá etapa dálnice, jejíž součástí bude i tunel. Tento plánovaný úsek dálnice by měl být napojen severně od Bratislavy na dálnici D2 do České republiky.
Bratislava v současnosti nemá silniční obchvat, tranzitní doprava projíždí přes město po dálnici, kde se v dopravní špičce vytvářejí zácpy. Kritici budování nového obchvatu tvrdili, že příliš neuleví dopravě ve slovenské metropoli. Naopak automobily například ve směru od západoslovenské Trnavy by na cestě do Rakouska, Maďarska a do Česka měly po dokončení dálnice D4 projíždět Bratislavou zejména během dopravní špičky rychleji než dosud.
Výstavbu dálnic a rychlostních silnic na Slovensku prostřednictvím PPP projektů prosazovala už první vláda nynějšího premiéra Roberta Fica, která byla v úřadu v letech 2006 až 2010. Dokončit se ale podařilo jen jeden z nich, a to výstavbu zhruba 50 kilometrů rychlostní silnice v okolí Nitry a Banské Bystrice. Na další infrastrukturní projekty pak Slovensko začalo více využívat peníze z evropských fondů.