Obě investice by měly být připravovány paralelně. Novou komunikaci bude stavět ve spolupráci se Státním fondem dopravní infrastruktury město a podjezd s podchodem pro pěší bude financovat správce železnic, Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), uvedl Ťok. Hotovy by podle optimistické varianty mohly být v roce 2019.
Při nehodě ve Studénce 22. července loňského roku tři cestující zemřeli a dvě desítky lidí utrpěly zranění. Hmotná škoda podle SŽDC přesáhla 157 milionů korun. Již v říjnu stejného roku vjel na přejezd ve Studénce na červenou portugalský řidič, který ale těsně před příjezdem vlaku prorazil závoru. Po tragické červencové nehodě zase v prosinci 2015 vjel na přejezd na červenou řidič polského kamionu a srazil se s osobním vlakem. Nikdo z cestujících tehdy nebyl zraněn, pouze řidič utrpěl lehké zranění.
U Studénky také v srpnu roku 2008 spadl na trať rekonstruovaný silniční most a do jeho trosek narazil mezinárodní rychlík Comenius. Na místě zahynuli čtyři ženy a dva muži, další dva zranění zemřeli později. Zraněno bylo celkem 95 pasažérů a škoda přesáhla 177 milionů korun.
O zabezpečení přejezdu ve Studénce se hovoří dlouhodobě. V září například oznámila pražská firma Future Product Design, že přejezd vybaví vlastním zařízením umožňujícím zastavit auta ještě před příjezdem k železničnímu přejezdu. Od záměru prozatím musela ustoupit, protože pro umístění zařízení, o které provozovatel dráhy neprojevil zájem, neměla potřebná povolení. O povolení ale dodatečně firma úřady požádala.