Čtyři dovezené jednotky od mateřských německých drah nyní modernizuje v šumperský výrobce kolejových vozidel Pars nova. \"První z nich by měla být opravená do konce tohoto týdne. Od té doby, co ji budeme mít, budeme okamžitě posilovat linku do Trenčína,\" uvedl Adamka.
Vlaky do Trenčína jsou zejména v neděli plně obsazené. To podle Adamky představuje lepší výsledek, než společnost při zahájení provozu začátkem letošního roku očekávala. Přesto ale zatím Arriva na linkách do Trenčína i Benešova prodělává, do černých čísel se chce dostat během příštího roku.
Spojení do Krumlova a Nové Pece bude od 11. prosince jezdit v sobotu, v neděli a o svátcích. Vlak bude odjíždět dvě minuty po deváté hodině ranní z Prahy a do nové Pece dorazí ve 13:02. Zpět pojede v 16:56 s příjezdem do Prahy v 21:02. Od 5. června bude linka v provozu sedm dní v týdnu.
Prodloužený spoj z Prahy do Nitry pojede šest hodin a 55 minut, na slovenském území bude za Trenčínem stavět rovněž v Novém Mestě nad Váhom, Piešťanech, Leopoldově a Hlohovci. Maximálně plánuje dopravce dva spoje v obou směrech každý den, provoz bude nabíhat postupně. Od 11. prosince by se měl nynější páteční spoj prodloužit do Nitry. V neděli dopravce plánuje vypravovat další spoje spoj Praha - Trenčín.
Změnu od 11. prosince čeká i železniční spojení mezi Prahou a Benešovem, kde dopravce chce zvýšit provoz na devět spojů v každém směru. Linku, která je v provozu od letošního února, tak nebude zajišťovat jedna souprava, ale bude muset být posílena o další dieselovou soupravu, uvedl Adamka.
Kromě vlaků provozuje v Česku Arriva řadu autobusových spojů. V autobusové dopravě Arriva drží zhruba 20procentní podíl. Zajišťuje dopravu objednanou krajem ve Středočeském, Severomoravském a Královéhradeckém kraji. V dálkové dopravě provozuje na své komerční riziko spojení například z Prahy na Šumavu, do Jeseníku, nebo z Jeseníku do Ostravy nebo do Brna.