Pražský dopravní podnik podal žalobu na firmu Rencar

02.11.2016 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 2. listopadu (ČTK) - Vedení pražského dopravního podniku (DPP) podalo žalobu na společnost Rencar, která provozuje reklamu v MHD. Podle žaloby má firma uvolnit reklamní plochy ve vozech MHD. ČTK to dnes řekl generální ředitel DPP Martin Gillar. Podnik nyní připravuje další žalobu na vyklizení zbylých ploch. Rencar ve sporu s DPP naopak podal žalobu, v níž chce, aby soud rozhodl, zda je smlouva o provozování reklamy mezi oběma stranami platná, či nikoliv. Smlouva na reklamu v MHD pochází z roku 1997 a má trvat do roku 2031. Vyjádření Rencaru ČTK shání.

\"Žalobu jsme podali 31. října k soudu pro Prahu 8 a týká se dopravních prostředků. V současné době chystáme ještě další žalobu, která se bude týkat vyklizení ploch v našich nemovitostech,\" řekl Gillar. Kdy přesně DPP další žalobu podá, není v tuto chvíli jasné.

Spor mezi DPP a Rencar trvá řadu měsíců. Podle DPP je smlouva mezi oběma stranami neplatná, s tím ale Rencar nesouhlasí. Smlouvu letos na základě podání DPP řešil Úřad na ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) a rozhodl, že je koncesní. Podle posudku DPP to znamená její neplatnost, Rencar ale označil podání DPP k antimonopolnímu úřadu za účelové a nesouhlasí s ním.

Podle informací Rencaru byly loňské tržby firmy zhruba 115 milionů korun. DPP obdržel 68 procent z tržeb z reklamy, tedy asi 73 milionů korun, a dále akcionářské dividendy sedm milionů korun.

Firma Rencar vznikla v roce 1990 jako dceřiná společnost dopravního podniku. Od roku 2001 je majoritním akcionářem Europlakat, který je součástí mezinárodní skupiny JCDecaux. JCDecaux, silný hráč na poli evropské reklamy, má smlouvy na reklamní plochy v MHD i v dalších městech ČR.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK