Podniky již na aerosalonu představily model plánovaného letadla, které by mělo mít v základní verzi 280 sedadel a dolet až 12.000 kilometrů. Firmy ale k plánům poskytly jen málo technických podrobností a neupřesnily ani, jakým způsobem hodlají vývoj financovat. Projekt je podle analytiků velmi ambiciózní a pravděpodobně si vyžádá značné náklady.
Rusko i Čína už teď vyvíjejí menší letadla s úzkým trupem, jimiž chtějí rovněž konkurovat Boeingu a Airbusu. \"Letoun s širokým trupem je mimořádně komplikovaným produktem, jehož vývoj vyžaduje značnou kvalifikaci,\" řekl podle agentury Reuters jeden z představitelů společnosti COMAC. Dodal, že společný podnik bude sídlit v Šanghaji a zahájí provoz ještě v letošním roce.
Firmy o plánech na společný vývoj tryskového letadla s širokým trupem poprvé informovaly v roce 2014. Většinu podrobností udržovaly v tajnosti, uvedly nicméně, že první let plánují na rok 2022. První letadla by pak zákazníci měli obdržet v roce 2025. Dosažení těchto cílů však analytici považují za nepravděpodobné, vývoj tryskového letadla s širokým trupem totiž podle nich zabere spíše desetiletí než roky.
Ve společném podniku bude každá strana vlastnit poloviční podíl. Analytici nicméně předpokládají, že Čína bude mít na tento projekt větší vliv než Rusko.