Nejvyšší tempo růstu zaznamenal tradičně internetový a zásilkový prodej, který si proti loňsku polepšil o 21,5 procenta. Tržby rostly i ve specializovaných prodejnách s výrobky pro kulturu, sport a rekreaci nebo domácnost a v obchodech s farmaceutickým, zdravotnickým a kosmetickým zbožím. Lidé více nakupovali jak v nespecializovaných prodejnách s převahou potravin, tak v prodejnách specializovaných.
Prodeje naopak klesly obchodům s počítačovým a komunikačním zařízením, a to o 5,9 procenta. Pokles o 1,7 procenta pak vykázal prodej oděvů a obuvi.
Sezónně očištěné tržby za prodej a opravy motorových vozidel v září klesly meziměsíčně o 1,4 procenta. Ve srovnání s loňským zářím se očištěné tržby zvýšily o čtyři procenta. \"Meziročně neočištěné tržby za prodej motorových vozidel včetně náhradních dílů vzrostly o 3,5 procenta a za opravy o šest procent,\" uvedli statistici.
Za celé 3. čtvrtletí se v maloobchodě bez aut tržby očištěné o kalendářní vlivy meziročně zvýšily o 5,1 procenta, bez očištění pak o 4,7 procenta. Neočištěné tržby za prodej pohonných hmot vzrostly proti loňsku o 6,8 procenta, za nepotravinářské zboží o 6,6 procenta a za potraviny o 1,5 procenta.