Na největším samostatném trhu Škody Auto, v Číně, vzrostly dodávky v říjnu meziročně o 21,3 procenta na 32.000 vozů. V loňském říjnu prodala automobilka v Číně o 5600 vozů méně, tedy 26.400 aut.
Nejprodávanějším modelem automobilky zůstává v říjnu tradičně Octavia, kterých se prodalo 38.300, meziročně o 3,6 procenta více. Druhým nejúspěšnějším modelem je Rapid, který předstihl Fabii, jež se ještě v září umístila na druhém místě. Modelu Rapid prodala Škodovka 19.200 kusů, meziročně byl zaznamenán růst o 37,4 procenta. Fabia je na třetím místě s 17.300 prodanými kusy a meziročním růstem 2,7 procenta.
Velký růst prodejů sleduje Škoda Auto i u modelu Superb, kterého se prodalo 12.200 kusů, což je meziročně o 58,3 procenta víc. Modelu Citigo prodala firma v říjnu 3600 kusů, meziročně o 28 procent více. Poslední model české automobilky, Yeti, si drží klesající tendenci prodejnosti. V říjnu se prodalo 7200 modelů Yeti, meziročně o 28,8 procenta méně.
\"Škoda v říjnu plynule navázala na pozitivní vývoj odbytu v prvních třech čtvrtletích. Základem je silný růst značky na hlavních trzích v Číně a Evropě,\" řekl člen představenstva společnosti Werner Eichhorn.
V západní Evropě prodala automobilka v říjnu 35.400 vozů, meziročně o 4,2 procenta více. Ve stejném období loni prodala v západní Evropě 34.000 vozů, tedy o 1400 méně. V Německu zaznamenala Škoda růst o 3,9 procenta na 13.300 prodaných vozů, v Itálii vzrostly meziročně prodeje o 22,9 procenta, ve Švédsku o 20,7 procenta, v Řecku o 15,5 procenta, ve Francii o 5,5 procenta, ve Velké Británii o 6,7 procenta, v Rakousku o 10,1 procenta a ve Švýcarsku o 3,4 procenta.
Ve střední Evropě prodala firma v říjnu 15.800 vozů, meziročně o 6,7 procenta více. Na českém trhu se prodalo 7600 vozů, to je stejně jako v minulém roce. V Polsku to bylo 4800 vozů, meziročně o 17,9 procenta více.
Ve východní Evropě bez Ruska své zákazníky našlo 3300 vozů, meziročně o 10,7 procenta více. V Rusku firma drží stejný počet prodaných aut jako vloni, tedy 4600 vozů.
Škoda Auto je součástí německého koncernu Volkswagen. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Škoda Auto zaměstnává v českých závodech zhruba 27.000 lidí, z toho 2000 cizinců.