Cedop podal nabídku, která za projektové práce připravovaného železničního spojení požadovala zhruba 50 milionů korun, tedy o deset milionů méně než byla nabídka Metroprojektu a Sudopu. Podle Záruby Správa železniční dopravní cesty posuzovala nabídku Cedopu mnohem důkladněji než u konkurenčních firem zejména v otázce posuzování kvalifikací.
Úsek mezi Veleslavínem a letištěm v Ruzyni je jedním z klíčových pro dlouhodobě připravované napojení letiště na železniční síť. Navazuje na kontroverzní úsek mezi Dejvicemi a Veleslavínem, kde se místní zastupitelé postavili proti modernizaci železniční trati na letiště a do středočeského Kladna a požadují dražší a náročnější vedení železničního spojení tunelem.
Správa železnic proto prověřuje možnost vést přes území šesté městské části trať v tunelu. Celá stavba má podle plánu SŽDC vyjít na zhruba 20 miliard korun, varianta s tunelem ji má podle dřívější kalkulace prodražit o více než tři miliardy korun.