Do pilotního provozu EET se zatím přihlásilo 12.000 podnikatelů

22.11.2016 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 22. listopadu (ČTK) - Do pilotního provozu elektronické evidence tržeb (EET) se do pondělka přihlásilo 12.301 podnikatelů, kteří zaslali 3,7 milionu účtenek. ČTK to dnes sdělila Linda Paterová z tiskového oddělení Finanční správy. Finanční správa začala ukládat údaje o tržbách podnikatelů, kteří se k ní dobrovolně připojí, od začátku listopadu. Evidence tržeb bude v ostrém provozu spuštěna 1. prosince pro hotely a restaurace a měla by se podle správy týkat zhruba 40.000 podnikatelů.

Podnikatelé si v pilotním provozu mohou otestovat funkčnost pokladního zařízení s instalovaným certifikátem. Zároveň si mohou ověřit, zda se data ukládají na servery Finanční správy. Odesílané tržby v pilotním provozu nepodléhají kontrole Finanční správy.

Registrační údaje, se kterými se lze k systému přihlásit, přiděluje Finanční správa od 1. září. Dosud správa vydala 41.502 autentizačních údajů. Z toho 15.726 vydala přes datovou schránku a 25.776 osobně na finančních úřadech. Osobně si pro obálku s autentizačními údaji přišlo nejvíce podnikatelů ve Středočeském kraji (2817) a Jihomoravském kraji (2773). Do datové schránky bylo doručeno nejvíce autentizačních údajů v hlavním městě Praze (4519) a Jihomoravském kraji (1851). Zároveň bylo evidováno k EET 33.923 provozoven.

Dodavatel pokladních systémů Storyous přitom toto pondělí zaznamenal prudký nárůst zájmu o evidenční pokladny, a to o 120 procent. \"Prognózy, že většina podniků si nechá řešení EET na konec měsíce, se naplňují. Osm pracovních dní před vstupem zákonné povinnosti v platnost raketově stoupá zájem o vyzkoušení, nákup a instalaci EET pokladen,\" uvedl v pondělí provozní ředitel Storyous Petr Filipec. Podle firmy bude absolutní špička objednávek na začátku příštího týdne, tedy tři dny před startem.

Od září finanční úřady za poplatek 1000 Kč vydávají závazné rozhodnutí, zda daná tržba podléhá EET. Finanční správa dosud obdržela 308 žádostí o závazná posouzení. Od stejného data úřady také přijímají žádosti o možnost vést evidence v tzv. zjednodušeném režimu offline. Těch zatím správa eviduje za celou ČR 194.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK