\"V rozvoji elektromobilů chceme hrát klíčovou roli,\" řekl Diess. \"Do roku 2025 hodláme prodávat milion elektromobilů ročně a stát se v elektromobilitě jedničkou na světovém trhu,\" dodal. Značka VW v rámci nové strategie plánuje také zvýšit důraz na digitální technologie.
Volkswagen se snaží zotavit z negativních dopadů rozsáhlého skandálu kolem manipulace s testy emisí. Minulý týden oznámil, že hodlá ve své hlavní značce VW zrušit 30.000 pracovních míst.
\"Zahájili jsme největší proces změn v historii naší značky,\" řekl dnes Diess. Značka VW podle něj musí rychle posílit konkurenceschopnost, jinak se bude její finanční situace v příštích letech zhoršovat.
Diess chce dosáhnout toho, aby provozní ziskovost značky VW po roce 2025 přesahovala šest procent. V letošním roce se přitom její ziskovost odhaduje pouze na dvě procenta. \"Volkswagen se v nejbližších letech radikálně změní. Velmi málo věcí zůstane stejných,\" řekl Diess.
Volkswagen plánuje i výrazné rozšíření aktivit ve Spojených státech. Firma se chce v Severní Americe změnit z okrajového hráče na významného a ziskového výrobce, plánuje tam i výrobu elektromobilů, řekl Diess.
Koncern Volkswagen vlastní celkem 12 značek, kromě VW mezi ně patří také například Škoda, Seat, Audi či Porsche. Koncern loni v září přiznal, že po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut instaloval software, který umožňuje manipulovat s testy emisí. Aféra se týká rovněž asi 1,2 milionu vozů Škoda.