Dron vyletěl krátce po 11:00. \"Pokud se započítá i čas na přípravu startu, tak dron doručil zboží k zákazníkovi za zhruba pět minut,\" sdělil mluvčí e-shopu Jan Řezáč. Na testovací let dohlížel i Úřad pro civilní letectví.
Doručování dronem by podle e-shopu přineslo snížení nákladů a zrychlení doručení. Cílem testu bylo ověřit kompletní proces od objednání přes identifikaci v distribučním centru až po převzetí dronem a doručení zákazníkovi. \"Díky úspěšnému testu jsme lépe připraveni na diskuzi ohledně možných legislativních změn,\" uvedl šéf Mall Group Jakub Havrlant. Podle e-shopu je dron použitý při testu připraven i na zcela automatizované doručování, ale takový provoz je zatím limitován legislativou.
Použitý dron, který Mall.cz vybral po dohodě s Úřadem pro civilní letectví a odborníky z ČVUT i z praxe, unese zásilku vážící nejvýše jeden kilogram a maximálních rozměrech 5 x 25 x 17 centimetrů. Již dříve e-shop sdělil, že by drony mohly bez problémů doručovat zásilky o váze do dvou kilogramů, které u velkých internetových prodejců včetně Mall.cz tvoří přibližně 80 procent objednávek.
V zahraničí doručování bezpilotním letounem úspěšně otestoval Amazon, DHL nebo Švýcarská pošta.