Vyplacení půlmiliardy za rekonstrukci nádraží oznámila SŽDC ve středu. Prý se tak snaží vyvarovat placení vysokého penále, které podle smlouvy z roku 2003 roste při neplacení závazků. Úrok z prodlení představuje 0,5 procenta z dlužné částky za každý den, což z nárokované částky 770 milionů znamená skoro čtyři miliony korun denně.
Podle Drmoly se správa železnic zaplacením prokazatelných nároků Grandi Stazioni vyvaruje toho, aby už nyní naskakovaly úroky i za zbylých 200 milionů korun, které italská společnost požaduje, ale státnímu správci kolejí je nepodložila doklady. Podle právních posudků by totiž nárok firmě vznikl až poté, co by SŽDC nárok na vyplacení peněz doložila.
Na opravě budovy se ČD a Grandi Stazioni dohodly v roce 2003. Výměnou za rekonstrukci budovy měla mít Grandi Stazioni nárok dlouhodobě využívat prostory nádraží ke komerčním účelům. Pokud by rekonstrukci zvládla dokončit do letošního 16. října, získala by právo na pronájem nádražních prostor na dalších 30 let. Za 13 let od podpisu smluv opravila jen část budovy a odbavovací halu nádraží. Boční trakty a fasáda Fantovy budovy se rekonstrukce dosud nedočkaly.
Grandi Stazioni do letošního června většinově vlastnily italské dráhy. Nově firmu vlastní francouzský investiční fond Antin a italská investorská skupina Borletti Group. Předloni česká pobočka Grandi Stazioni hospodařila se ziskem 54 milionů korun při výnosech přesahujících 144 milionů korun.