To se ale nyní zřejmě nestane. V rámci stabilizace celého prostoru buduje zhotovitel odvodnění rizikového svahu pomocí štěrkových drenážních podzemních stěn, uvedlo na svých internetových stránkách ministerstvo dopravy s tím, pohyby zeminy silničáři pravidelně měří. Zároveň uvedlo, že zpracovává požadavek Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) na povolení předčasného užívání stavby.
Rozestavěná dálnice D8 z Prahy přes Ústí nad Labem do Německa se s nestabilitou podloží potýká dlouhodobě. V červenci 2013 se po silných deštích utrhl svah u Litochovic na Litoměřicku. Sesuv zavalil rozestavěný úsek dálnice asi v délce 200 metrů a značně poškodil i nedalekou železniční trať. Podle ministerstva dopravy může za sesuv nedaleký kamenolom. Správce silnic a železnic už jeho majitele, společnost Kámen Zbraslav, zažaloval o uhrazení zhruba miliardové škody. Společnost vinu odmítla.
Dálnice D8 z Prahy na Ústí nad Labem a dále k hranicím s Německem se buduje již přes čtvrt století. První úsek byl otevřen 6. listopadu 1990. Na problémy se stabilitou okolních svahů ještě před zahájením stavebních prací upozorňovali ekologičtí aktivisté. Nejnovější problémy se stabilitou podloží se objevily při stavbě estakády u obce Prackovice nad Labem nacházející se zhruba kilometr severovýchodně od Dobkoviček, kde se odehrál první sesuv.