V tomto týdnu stoupnou podle odhadu Asociace pro elektronickou komerci (APEK) tržby e-shopů o 205 procent oproti běžnému podzimnímu týdnu, Češi tak utratí za on-line nákupy 3,2 miliardy korun.
Datart dnes registruje na svém e-shopu nárůst obratu oproti běžným dnům o 70 procent. Nejrychleji se vyprodaly malé kuchyňské spotřebiče a produkty péče o tělo. E-shop Bonami.cz dnes registruje dvakrát více objednávek proti běžnému pátku.
\"Největší nápor zákazníků očekáváme dnes a o víkendu. Dosavadní výsledky hovoří o minimálně trojnásobném nárůstu tržeb oproti běžnému dni,\" uvedl ředitel marketingu Alza.cz Karel Kučera. Alza, která Black Friday spustila již před týdnem, vyprodala třetinu z 88.000 kusů zboží zařazených do výprodeje, přičemž zboží do výprodeje uvolňuje postupně.
Podle marketingového ředitele e-shopu CZC.cz Michala Gabriela se nejatraktivnější kusy zboží vyprodaly v řádu minut. \"I když akce ještě zdaleka není u konce, už dnes můžeme říct, že zájem ze strany zákazníků bude letos opět rekordní. Největší chuť nakupovat prozatím budí herní konzole s příslušenstvím a mobilní telefony,\" dodal.
Řetězec Expert Elektro eviduje největší zájem o zboží z kategorie péče o tělo a zdraví, menších spotřebičů a příslušenství k telefonům. \"Nejvyhledávanějším je mezi zákazníky elektrický zubní kartáček, externí baterie pro dobití tabletu nebo mobilu a moderní kuchyňský robot,\" uvedl Michal Švihnos z Expert Elektro.
Slevy na tzv. Černý pátek letos poprvé nabízí v Česku řada velkých obchodních řetězců jako Kika, C&A Moda, Euronics ale i nákupní centra. Dosud byl tento nákupní svátek v ČR hlavně v režii e-shopů.
Černý pátek je pro americké maloobchodníky obvykle nejrušnějším dnem v roce. Podle tržeb patří k největším nákupním dnům v roce a zahajuje hlavní předvánoční nákupní sezonu. Černý pátek přichází tradičně po Dni díkůvzdání. Americké obchody v posledních letech otevírají již na Den díkůvzdání a snaží se zvýšit prodej v obchodech. Mnoho obchodníků však nabízí zboží se slevami na internetu již několik týdnů předem, aby se vyrovnali se slabší poptávkou a tvrdou cenovou konkurencí.
Tržby z prodeje přes internet v USA večer na Den díkůvzdání stouply o 14 procent na 1,15 miliardy USD (29,4 miliardy Kč). Vyplývá to z průzkumu Adobe Digital Index. Začátek hlavní předvánoční nákupní sezony tak vypadá dobře, i když údaje naznačují, že spotřebitelé se stále více odklánějí od kamenných obchodů a dávají přednost nákupům přes internet.