Podnikatelé si v pilotním provozu mohou otestovat funkčnost pokladního zařízení s instalovaným certifikátem. Zároveň si mohou ověřit, zda se data ukládají na servery Finanční správy. Odesílané tržby v pilotním provozu nepodléhají kontrole Finanční správy.
Registrační údaje, se kterými se lze k systému přihlásit, přiděluje Finanční správa od 1. září. Dosud správa vydala 47.870 autentizačních údajů. Každý podnikatel si přitom může údajů vyžádat více, navíc podle Finanční správy o údaje žádají již i podnikatelé, kterých se evidence tržeb týká až od 1. března. Z celkového počtu vydala správa 17.606 registrací přes datovou schránku a 30.264 osobně na finančních úřadech.
Osobně si pro obálku s autentizačními údaji přišlo nejvíce podnikatelů v Jihomoravském kraji (3290) a ve Středočeském kraji (3289). Do datové schránky bylo doručeno nejvíce autentizačních údajů v Praze (5236) a Jihomoravském kraji (2122).
Od září finanční úřady za poplatek 1000 Kč vydávají závazné rozhodnutí, zda daná tržba podléhá EET. Finanční správa dosud obdržela 359 žádostí o závazná posouzení. Od stejného data úřady také přijímají žádosti o možnost vést evidence v tzv. zjednodušeném režimu offline. Těch zatím správa eviduje za celou ČR 224.
Z podnikatelů, kterých se týká povinnost elektronické evidence tržeb (EET) od 1. prosince, zůstává 20 až 30 procent těch, kteří nemají koupenou pokladnu nebo jiné registrační zařízení. V posledních dnech zájem o nákup a zprovoznění pokladen podle společnosti Storyous zvolnil kvůli vládní diskusi ohledně dalších výjimek v systému.